neljapäev, 29. jaanuar 2015

Australia day 2015

Esmaspäeval oli Austraalias suur püha. tähistati Austraalia päeva.  Nimelt tähistatakse igal aastal 26. jaanuaril briti laevastiku jõudmist Austraalia mandrile 1788. aastal, kes siin siis oma koloonia lõid.  Tänapäeval on see aga ideaalne põhjus pidutseda. Nimelt on see alati töölt vaba päev.  Ning kuuldavasti kui 26. jaanuar peaks langema nädalavahetusele, antakse nädala sees lisa vaba päev, et mingil juhul vabast päevast ilma ei jää. Enamasti on siiski avatud restoranid-pubid, sest see on suurepärane päev teenida suurt kasumit, kui kõik austraallased tahavad end purju juua ega vaevu ilmselt kodus süüa tegema. Kutsuti mindki tööle sel päeval,  aga kauplesin endale vaba päeva,sest tahtsin ka pidustustest osa saada. Ilmselt see mul viimane kord Austraalia päeva tähistada siin mandril...
Nagu juba mainisin, siis see päev on kohalikele hea ettekääne end purju juua. Tänapäeval paljud üldse ei teagi, mida austraalia päev ajalooliselt tähendab.  Kes arvab, et sellega tähistatakse austraalia avastamist ,kes arvab midagi muud... Pea asi, et pidu saab. Mingis mõttes meenutab see eesti jaanipäeva. Grillitakse, juuakse õlut,  ollakse koos kuskil üritusel ( pean silmas jaanitulel).  Nimelt toimub siingi erinevaid suuri üritusi.

Rockhamptoni piirkonna suurim festival toimus kuurortlinnas Yeppoonis.  terve päev oli täis showsid, palju esinejaid ja nagu ikka kiirtoiduputkasid-õhupalle-suhkruvatti!!! Mina laenasin stult auto ja läksin ka Yeppooni,  seal sain kokku ka  sõber drewga. Tal oli veel sõpru seal ning käisime ookeanis ujumas ja hiljem ühes pubis lõunal.  Mõne aja pärast sõitsin tagasi rockhamptonisse ja liitusin basseinipeoga, mis toimus stu sõbra majas. Tegu oli teemapeoga, kus tuli riietuda oma lemmik austraallaseks.  Kuna ma liitusin peoga ~6h hiljem kui see algas (algas kl 9 hommikul), olid kostüümid juba nurka visatud ning kõik ujumisriiete väel basseinis, seega ma kostüümi valikuga vaeva ei hakanud nägema.Kui õige maja juurde jõudsin,  mängiti keset tänavat kriketit :D lõbusalt kerges joobes poisid korraldasid liiklust mööduvatele autodele. Naljakas, Austraalia päeval on kõik lubatud :D enamasti tahistavadki austraalased oma päeva rannas, basseinis, jõe või järve ääres või kus iganes vee ääres,kui selleks võimalus on.
Minu basseinipidu oli väga lõbus ja koju sai alles öösel.

Päästehelikopteri show austraallastele. Show käigus "päästeti" uppumast üks kodanik. Show eesmärk oli ilmselt kohalikele naidata milleks maksumaksja raha läheb ( siinkohal päästetegevuseks).

See oranž suits tähistab hai olemasolemist vees. Jällegi näidati, kuidas ohuolukordades käituda.  Tegelikult küll häid vees polnud, aga tegu oli järjekordse niiöelda õppusega, sest Austraalia päeva puhul oli rannas paartuhat inimest tsillimas, kellest nii mõnigi tänu showle targemaks sai ilmselt. Sealhulgas mina

Sõber drewga lõunal

Otsi parkimiskohta kus sa saad... Mina oma valge ute'ga. Otsisin pool tundi parkimiskohta vist.lõpuks sain yhe rannast üsna kaugel,kuhu siis jalutada sai

Basseinipeo lõpp. Kohustuslikud austraalia lipu teemalised plastiktopsid. Pluss muidugi taldrikud, salvrätid ja mahapestavad austraalia lipu tätokad

Poiste garderoob

Drewl ja ta majakaaslasel on kokku 6 tsiklit, millest selle rohelisega ta mindki sõitma viis Ükskord.  Tippkiirusel sõitsime 200 km/h,  mina muidugi tagaistmel ta tagist kramplikult kinni hoidmas.  Pole elus nii kiiresti millegagi sõitnud!

Külmal ajal austraalia populaarseim kostüüm ilmselt - onsie! Ehk siis ühes tükis loomakostüüm. Proovisin drew oma selga,  sest mul järgmisel nädala vahetusel loomakostüümi pidu tulemas ja kui muud ei leia, lähen selle tiigri onsiega! :D

Austraalia valimisreklaamid

Ja sattusin jälle ajalehte. Kolmas kord austraalias!