reede, 25. märts 2016

Tööjuttu ja kodujuttu

päevad ja nädalad mööduvad linnulennul ning eestisse tuleku aeg jõuab aina lähemale. lennupiletid on mul juba ostetud. juunis maandun eestimaa pinnal, jejejee! :D ei jõua ära oodata!!!!!!!! kui ma ükskord kodumaa pinnal maandun, on austraaliasse tulemisest möödas 2 aastat ja 7 kuud. holy moly mis pikk aeg. esialgselt plaanisin siin olla ju vaid 8 kuud.

tööl mu bossid tahavad, et ma rohkem raha enne eestisse minekut teeniks ja annavad mulle rohkem tunde, seega kodus mind teisipäevast laupäevani väga palju ei näe. aga ega mul töötamise vastu midagi ei ole. vabad on mul pühapäevad ja esmaspäevad. töökohaga olen ma vägaväga rahul. bossid, kelleks on 30+ aastates abielupaar hindavad väga, kui hea töötaja ma olen ning see teeb mu meele väga  rõõmsaks. on ju hea töötada kuskil, kus sind tõeliselt hinnatakse ja lisaks palgale veel ka niiöelda preemiaid saab :) näiteks mingi paar kuud tagasi otsustasid bossid, et nad annavad mulle ipadi, lihtsalt niisama. siis olen igasuguseid kodusisustusteemalisi kingitusi saanud. ja kui mainisin siin ükspäev, et peaks järgmine nädal juuksurisse minema ja aja kinni panema, anti mulle veel juuksuriraha ka :D mitte et ma absoluutselt midagi küsinud oleks. tegin veel nalja, et kas näen nii jube välja, et teil vaja mind juuksurisse saata :D  no ja siis kui töö juurde õhtusöögile läheme minu vabadel pühapäevadel, ja olen valmis maksma, ei lase bossid mul maksta. teine tore grupp inimesi on kliendid pubis. neilt saab ka igasugust nänni alati. küll värskeid köögivilju nagu nt maisitõlvikud ja kurgi- ja maasikataimi, ja arbuuse ja mangosid jne. paar päeva tagasi üks tore vanaonu võitis pubist $25 lihapoe voucheri ja andis selle mulle, kuna ma olevat tore tüdruk. ei saa kurta! nädal hiljem sain järgmise lihapoe voucheri ja veel kohaliku riidepoe oma ka. kui küsin bossilt, et kas võin 10 minutit varem töölt lahkuda, et enne toidupoe sulgemist poodi jõuda, et õhtusöögi materjalid osta, siis selle asemel, et ma poes oma raha kulutan, antakse mulle töö köögi külmikust kõike, mida poest plaanisin osta :D kuna bossid mind usaldavad ja ma nende jaoks palju teinud oled, tegid nad mulle ettepaneku mind pubis lisaks neile endile mänedzeriks teha. mis saaks mul selle vastu olla, suurepärane kogemus ju. veebruaris läbisin mänedzeri kursuse ja alates 4. märtsist 2016 olen ma "Liquor Approved Manager". kehtib mu litsents kuni 2021. aastani. Nii uhke tunne oli, kui postiga oma litsentsi lõpuks kätte sain. kuna bossid on viimasel ajal palju eemal olnud, olen mina pubis boss olnud ja vastutav kõige eest. austraalias on igasugused alkoholiserveerimise reeglid nii karmid ja trahvid meeletult suured, et enne peab koolitusi läbima ja litsentsid saama, kui tööle hakkad. pluss siin ju iga nurga peal võimalik raha panustada millelegi või mänguautomaatides mängida. kui liiga purjus inimesele või alaealisele alkoholi müüa, on trahvi suurused $9000 ringis.
(paljud eestlased on mu käest küsinud, et mis see mänedzer siis tähendab. ei oska mina seda eesti keelde tõlkida, vaatasin siis järgi eesti keele instituudi kodulehelt: mänedžer-i, -i 10› ‹s(teat. töölõigu) juhtija, korraldaja, esindaja; majandusjuht... ma ütleks siis et juhtija/juhataja austraalia kontekstis.. kui minu enda bossid on eemal, siis olen mina juhataja vms ja isegi kui nad pole eemal, on mul samad õigused mis neil vms)

see juhtub küll ainult austraalias - kauboi tuli hobusega pubisse! :D peaaegu igas aussi pubis on bottleshop/drive through, kes kuidas kutsub. kuna siinmaal toidupoodides mitte mingisugust alkoholi ei müüda, tuleb see osta suurtes linnades spetsiaalsetest alkoholipoodidest või maakohtades pubi pudelipoest. bottleshop'ist saab auto läbi sõita, ega aussis siis keegi ei jaluta ju kuuma päikse all,  et alksi osta. antud ala, kus hobune on, on tegelikult autodele mõeldud. ja osta saab bottleshopist siis kõike - kastidega õlut, pudeliveini, gooni ehk odavat veinijääki, mis tuleb neljaliiitrises väikse kraaniga pappkarbis, likööre, siidreid ja kõike muud mis hing ihaldab!


18. veebruaril käisin ma brisbane's ivo linna ja antti kammiste iseseisvuspäeva kontsertil. nad andsid kontserti igas suuremas aussi linnas. küll on ikka tore, et eesti muusikud tahavad tulla siia tuurile :) mina elan brisbane'st ~400 km kaugusel. hommikul olin tööl ja mingi enne 2 hakkasin siis üksinda brisbane'i poole sõitma ja gps näitas et jõuan kohale tund aega enne kontserti algust. olles jõudnud poolele teele gympie linna,  arvasin, et mu auto läks katki. mingi ohutuli, mis näeb välja nagu käsipiduri tuluke, läks põlema, ja auto hakkas imelikult piiksuma. jätsin auto esimeses võimalikus kohas seisma ja seal kõrval olid ka just teetöölised. küsisin siis neilt abi, et  ei tea mis mu autol ka häda on. et käsipidur pole peal, aga käsipiduri tuli põleb ja auto teeb seda häält, nagu ta ükskord tegi, kui üle kuumenes. teetöölised siis avasid kapoti ja kuna sealt lehkas sellist tulikuuma õhku,siis nad arvasid et jah auto on üle kuumenenud. aga väljas oli tol hetkel +47 kraadi ka. üks neist võttis oma auto ja läks kontorisse vett tooma, et mulle radikasse vms kallata. pärast pool tundi mässamist ja aja raiskamist istus üks vanem teetööline mu autosse, et ringi sõites siis õigupoolest kuulata, mis häält see auto teeb. sõitis ta minutikese ringi, tuli tagasi ja ütles mulle targal ilmel, et autol oli siiski käsipidur peal ja sellepärast ta ohuhäält tegigi. väga mark igaljuhul, kulutasin selle jama peale üle poole tunni ja olin kindel, et jään nüüd kontsertile hiljaks :D no tore, et auto vähemalt katki olnud vaid ainult käsipidur peal! küll australlased on ikka abivalmid aitama mind blondi :D kimasin siis edasi brisbane'i suunas mööda 5-6 realist maanteed. enne kontserti pidin auto ja oma asjad stu venna juuurde viima, kus ma ööbisin. venna juurde sõitmine läbi kahe miljoni elaniku linna osutus aga keerulisemaks , kui ma arvasin. sõitsin läbi tunnelite ja maa all ja kus iganes ja sõitsin 7 korda valesse exit'isse ehk võtsin vale väljasõidutee. lõpuks läbi häda jõudsin kohale, ise terve ja auto terve. oi kuidas ma vihkan brisbane's sõitmist mingite suurte autodega. seekord oli mul stu suur kastiga auto, eelmine kord kui üksi brisbanes sõitsin oli mul hiiglaslik toyota hilux. igaljuhul stu vend viis mind siis kontsertile ära ja jõudsin kohale vaid 3 minutit pärast algust.

kontsert ise oli ülimalt tore ja rahvuslik ja meeldejääv. laulud olid mõnusad ning iff&anti ka mõnusad. pakuti eesti toitu ja jooki! kontsert oleks võinud kesta oma 10 tundi, aga paraku kestis 2-3 tundi!? ei teagi, kui kaua, no piisavalt. kuna ma olin ikkagi maalt linna tulnud ja ma polnud ainus, siis seadsime kahe teise eesti tüdrukuga sammud suurlinna klubisid vallutama, eesti lipud käe otsas :) oli tore õhtu-öö, lõpetasime selle burger kingist burksi ostes, ramona&katri saatsid mind taksole, ning ma siis põrutasin oma ööbimiskohta magama.



 midagi muud superhuvitavat polegi juhtunud hetkel. kodus on palju erinevaid üritusi toimunud, mis igal korral vähemalt 50 inimest siia toob. jaanuari lõpus peeti kodus suurt pidu: kahe lapse ristimine ja stu täditütarde 21. ja 30. sünnipäevad. homme toimub kolmanda täditütre kihluspidu siin, kes on kihlatud iiri noormehega. nende pulm leiab aset järgmise aasta augustis iirimaal. põhjus iirimaale minemiseks :D kuna täna on suur reede, mis on austraalias täielik vaba päev, siis on siin juba peo jaoks kohale voorinud üle kümne auto. ma siin kirjutan blogi, et õues riisuma ei peaks peo jaoks :D suur reede ja jõululaupäev on ka ainsad päevad, millal pubi ametlikult kinni on austraalias. seega mul vaba päev täna. eelmisel nädalal sai ka matustel käidud. poleks arvanud enne austraaliasse tulekut, et ma siia tulles kohalikku eluollu ja perekonda nii sisse sulandun, et pulmades ja matustel hakkan käima. igaljuhul jep, olen siinoldud aja jooksul käinud juba kahes armsas pulmas ja kolmandale olen oodatud aprilli lõpus :)

21. ja 30. sünnapidu kodus

 
sama pidu päevasel ajal aias


vahepeal sai stu sünnipäeva ka tähistatud. tegin talle sellepuhul kolmekihilise MASTERTORDI! põhjaks brownie, keskel juustukook ja pealmiseks kihiks marjakreem. igaüks kes tüki sai, kiitis reaalselt taevani, sest see kook lihtsalt ongi jumalik!



mu aiamajandus ka ikka veel toimib päris hästi. vahepeal oli suur kurkide uputus ja nüüd on tomatite uputus. nagu emps ikka, olen ka mina palju oma köögivilju purkidesse vaaritanud. 





mõned pildid kodust ja mu loomadest veel:







paar pilti mu ühest brisbane's käigust ka, kui esimest korda elus kauaoodatud vene poodi sammud seadsin:

väike osa, mis minuga kaasa tuli, lisaks kilo vene komme ja kalja ja kohukesi ja kõike muud head paremat


need lihapirukad, mmmmmm!


 ja viimased pildid valentinipäevast. kuna bundabergi linna oli sel päeval asja nagunii, käisime ka kuulsas rummitehases ja -muuseumis lõpuks ära. nime "bundaberg" kannab meile lähim olev suurem linn idakaldal ning selles linnas asuv rummitehas. igalpool võimalikus kohas siin osariigis kasvatatakse suurtel aladel suhkruroogu, mis on ülivajalik rummi tootmiseks siin. queenslandi osariigis joovad kõik vaieldamatult ainult bundabergi rummi. kuna töötan ise pubis, siis reaalselt 95% joob bundabergi erinevaid rumme ja ülejäänud 5% captain morganit jt selliseid. teistes austraalia osariikides bundabergi rummid NII populaarsed pole, jumal tänatud, sest mulle tegelikult nad üldse ei meeldi!

brekkie at home


JA LÕPETUSEKS - ILUSAID LIHAVÕTTEID KÕIGILE JA RAHULIKKU PÜHADEAEGA!
Sellised kaunikesed küpsetasin mina eile hommikul. Tööle kiirustades küll ise ühtegi süüa ei jõudnud, aga teised ütlesid et seriously maailma parimad tassikoogid olid!!!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar