neljapäev, 16. oktoober 2014

Back in Australia

pärast kuuajalist uus-meremaa reisi lendasin tagasi austraaliasse ja maandusin paradiisis - gold coastil. teise nimega surfers paradise. lennukist maha astudes lõi sooja õhu pahvakas vastu nägu :D nii mõnus tunne.. pärast uus-meremaad.

kõige rohkem olin ma igatsenud RANDA! ja rand on gold coastil võimas. paraku juhtus aga selline asi, et nagu uus-meremaa haige olemisest oleks veel vähe olnud, jäin ma kohe esimesel päeval austraalias uuesti haigeks. ei tea, kas põhjus oli lennujaam-kesklinn bussis olnud konditsioneerist või millestki muust, igaljuhul palavik, nohu, kurguvalu jt sõbrad tervitasid mind jälle ja ma olin reaalselt 2-3 päeva hostelis voodis. kolmandal päeva vedasin end mingi ime läbi randa, jäin liivale päikse alla magama, ärkasin pooleteise tunni pärast üles ja voilaaa haigus läinud. mu suurim probleem, et neelata ei saanud, oli isegi kadunud. pole elus nii lambist terveks saanud. päike teeb ikka imesid! :)

nüüd 'tervena' tuli hakata mõtlema uue töö leidmise peale. vorpisin endale korraliku CV valmis ja tegin endale RSA sertifikaadi. see tähendab Responsible Service of Alcohol sertifikaati, ilma milleta naljalt kusagile tööle ei võeta sinna, kus peab alkoholi serveerimisega kokku puutuma - restoranid, kohvikud, baarid... minu plaan oli ühes sellises justnimelt töö leida, vahelduseks farmile :) 
RSA kursus oli nagu nuhtlus, tegin selle internetis. maksis see lõbu küll kõigest $19, kuid see koosnes 94'st küsimusest, mis olid jaotatud 4 sektsiooni. kui kasvõi ühe küsimuse sektsioonis valesti vastasid, pidi kõik uuesti tegema. nii tüütu. iga austraalia osariigi või territooriumi jaoks on vaja teha eraldi RSA, kui teise osariiki tööle minna. minu sertifikaat hõlmab aga lausa nelja osariiki. sellepärast ka küsimusi nii palju oli. enamasti olid küsimused erinevate osariikide seaduste kohta seoses alkoholimüügiga. nt põhjaterritooriumil, osades piirkondades, kus elab palju austraalia põlisasukaid aborigeene, on alkoholimüük väga karmilt seadistatud. ainult paar tundi päevas ja limiit, kui palju tohib osta. nt ainult paar liitrit veini näkku. seda selleks, et mitte ahvatleda põliseid asukaid kurjale teele või siis kontrollida nende juba olemasolevat alkoholilembust. ja loomulikult seaduste vastu eksimisel suured trahvid, seda igas osariigis, kuni $18000. ülejäänud küsimused olid lihtsalt kuidas serveerida täpseid koguseid alkohole, et kedagi mitte väga purju joota ja alaealiste kohta. alaealisele alkoholi serveerimisel näiteks trahv $8800.

kokku on austraalias 6 osariiki ja 2 territooriumi.

osariigid:
  • western australia ehk lääne-austraalia, mis on kõige suurem osariik ja mille niiöelda pealinnaks on perth
  • south australia ehk lõuna-austraalia, mille pealinnaks on adelaide
  • victoria, mille pealinnaks on melbourne
  • new south wales, pealinnaks sydney
  • queensland ehk parim osariik, kus mina ka elan. pealinnaks brisbane
  • tasmania, mis on saar austraalia lõunaosas, pealinnaks hobart. plaanisin oma aussi trippigi sealt alustada, aga läks teisiti, maandusin hoopis queenslandis, kus elan siiani.
olen käinud ka south australia ja victoria osariikides.

ning samuti ka eelmainitud 2 territooriumi:
  • northern territory ehk põhjaterritoorium, mille pealinnaks darwin
  • ja ACT ehk australian capital territory ehk pealinna territoorium. austraalia pealinnaks on teadupärast canberra (mitte sydney!!!)
okei, nüüd sai natuke geograafiat siia. anyway cv ja sertifikaat olemas, asusin tööd otsima.jalutasin tänavatel ja astusin huvipakkuvatesse kohtadesse sisse ja küsisin tööd ja jagasin oma cv'sid. samal ajal refresh'isin telefonis iga 20 minuti tagant gumtree lehekülge, et kõige värskematele tööpakkumistele kandideerida. kandideerisin ka mujale huvipakkuvatesse kohtadesse väljaspool gold coasti. olin suht laisk, jalutasin tänavatel tööd küsides vaevalt tunnikese. õnneks juba järgmisel päeval sain vastumeili hest pubist, mille töökuulutuse olin leidnud gumtreest ja e-maili saatnud neile. www.gumtree.com.au on umbes nagu eesti kuldne börs, kust leiab kõiki kuulutusi.. nii tööd kui autosid. 

igaljuhul kõnealune pubi asub linnas nimega MOUNT MORGAN, kust mulle baaridaami ametikohta pakuti. paraku olid aga 3 tüdrukut veel enne mind, kes olid sellest tööst  huvitatud. siis aga panin oma kirjutamisosakuse mängu, miks mina peaks selle töö saama ja üsna pea saabus uus vastumeil, et palju õnne, töö on sinu!!! oli kolmapäev. ja hiljemalt reedeks pidin kohal olema. võtsin töökoha vastu, sest tahtsin baaritöö kogemust saada ja mt morgan tundus olevat natuke sarnane gayndahile, kus enamus oma austraalia ajast elanud olen. seega why not. igaljuhul lõpetasin edasise töö otsimise gold coastil. käisin hoopis rannas ja peol ja reede varahommikul läksin brisbane'i.

samal päeval kui töö sain, sai ka mount morgan üle austraalia kuulsaks. nimelt üks mees rockhamptonist tulistas politseid ja põgenes kodust. ta jõudis omadega välja mount morgani lähedale, kus varjus ühte majja ja süütas maja ümber oleva metsa. sellest sai alguse suur tulekahju. mitu pere kaotasid kodu ja hävis palju kõrvalhooneid ja muid asju. mees saadi muidugi lõpuks kätte politsei poolt. sellest sündmusest kirjutati ja räägiti igalpool. ja ma olin just(!) sinna linna töö saanud. üldiselt pole mt morgan just parima mainega paik austraalias.. siin on palju blacke (aborigeene) ja tegu on üsna vaese piirkonnaga. vana kaevanduslinnaga, kus miine kasutades kuni 1981 aastani kaevandati kulda, hõbedat ja vaske. aga siin kaevandatakse endiselt igast staffi, nt kulda ja põlevkivi... vesi järves ja jões on üsna sogane, sest kaevandusest tuleb igast mürke siia vette.

igaljuhul kui töö siia sain, rääkisin kohe suure õhinaga oma austraalia sõpradele, et teate ma sain töö rockhamptoni lähedale. absoluutselt igaüks küsis: "ega ometi mount morganisse?" :D ja igapäev saatsid sõbrad uudiste linke sellest tulistajamehest ja metsatulekahjust. korra mõtlesin küll, et kardan siia tulla. aga see oli lihtsalt vale hetk. sest tulistajamees oli tegelt pärit rockyst ja lihtsalt põgenes siiapoole, mt morganiga polnud tal midagi pistmist.

teate, kui erinev on erinevus bussi-, rongi ja lennupiletite hinnas austraalias. see on natuke uskumatu. mount morgan on pisike kaevanduslinn, mis asub rockhamptoni linnast umbes 40 km kaugusel. mount morgan on väga väike linn. populatsooniks 2500 inimest, rockhamptonis aga 80000. rockys on ka lennujaam.
rockhampton on brisbanest 630 km kaugusel. väike hinnavõrdlus nüüd. buss ja rong brisbanest rockhamptonisse sõidavad 12 tundi ja hindadeks on vastavalt $170 ja $140. lennuk sõidab brisbanest rockhamtonisse 1 tund ja 20 minutit ja maksab koos 23 kg kohvri ja 11 kg käsipagasiga VAID 100 dollarit!!!!! põhimõtteliselt 10 tundi lühem tripp lennukiga ja isegi odavam. kuna pidin mingil viisil rockhamptonisse jõudma, ostsin lennupileti ja lendasin rockhamptonisse. sinna tuli mulle vastu dianne. tore naine, kes asendas just baaris paar nädalat omanikku, kes oli lastega koolivaheajal. pool tundi autosõitu ja saabusingi oma uude kodulinna - mount morganisse.  sõit siia polnud väga ilus, sest mingi vähemalt 7 kilomeetri ulatuses oli kõik põlenud ja siiani oli palju väikseid tulekoldeid ja kõik kohad tossu täis.

saabusin siia 19. septembril. uskumatu, aga peaaegu kuu aega tagasi. aga siin ma nüüd olen ja mulle meeldib! baaritöö on lahe. eriti meeldivad mulle nädalavahetuse õhtused vahetused, kui palju inimesi on ja koguaeg midagi teha. inimesed joovad siin niiiii palju, vahet pole kas on hommikul või õhtul kell 10. oma tööst teen eraldi postituse varsti.

pilte seekord ei tule kahjuks, sest kõik mu tehtud pildid jäid mu üliheasse telefoni, millest ilma jäin. poolteist kuud mul teda siis oligi :D nimelt käisin kalal ja panin telefoni kivide peale, kaugele veest. aga ma ei teadnud, et see vesi siin ülihelikiirusel tõuseb ja üsna varsti kui telefoni tahtsin kasutada, oli see juba vee all. ja kuna telefoni kaamera oli hea, pole viitsind päris kaamerat kasutada tükk aega. igaljuhul nüüd valisin välja uue telefoni, mida tellida. veekindla seekord haha! kuna aasia on austraaliale nii lähedal, siis saab sealt igast tehnikat väga palju odavamalt kui austraalia kohalikest poest ostes. ja no eesti hindadega ei anna muidugi võrreldagi.  nt mu uus telefon maksab aasiast tellides aussi firma kaudu $150 vähem kui ta maksaks austraalia telefonipoes. ja nüüd ühe korra ma juba tegin tellimuse, aga siis sain meili, et see on välja müüdud, mitte et nad korraga poleks võinud seda kodulehele märkida. siis pidin sada aastat ootama kui paypal raha tagasi kannab. ja nüüd lõpuks sain teiselt leheküljelt telefoni tellida. ootan igaljuhul, seekord loodetavasti pole välja müüdud :)

üks asi , mis mulle austraalia juures ei meeldi, on asjaajamine. see on siin nii aeglane, eriti kui oled e-riigist eestist pärit. see on ilmselt ainus asi, mis mulle austraalia juures ei meeldi, sest tegelikult ma tohutult armastan siin elamist!!!! ja siin on nii mõnus ja soe praegu, lihtsalt super :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar