laupäev, 1. märts 2014

Eesti Vabariigi Aastapäev Austraalias / REISILE!

kodumaa sünnipäeva puhul korraldasime tüdrukutega õhtusöögi ja pakkusime eesti toitu. marilil oli pikka aega värske kapsa hautise isu olnud ja meil mõlemal oli pikemat aega ühe korraliku kringli järele isutanud.

kuna viimasel paaril nädalal pole me eriti pidanud ise süüa tegema, sest peaaegu iga päev toimub kuskil mõni dinner (eesti keeles õhtusöök), nt "issi" valmistab süüa või meie sõbrad, siis seekord olime meie kokkade rollis. kuigi "issi" valmistatud toidud on alati nii uhked nagu restoranis, peitub vahest ka lihtsuses võlu. seega meie pakkusime oma vabariigi aastapäeva dinner'il värske kapsa hautist hakklihaga, keedukartulit tilliga ja eestimaist kringlit. külla kutsusime ka soome pliksid ja hiinlanna.

kuna soomlanna minna proovib hetkel süüa ainult toortoitu, siis tegime talle naljapärast eraldi menüü. midagi lõbusat. brokkolikoerad ja meloninägu :D

järgnevad pildid tegi ave oma uue uhke kaameraga!

"issi" küpsetas leiba ka. see on ainus võimalus siin rukkileiba saada, sest poes lihtsalt ei müüda :(
  "rukkileib", mida siin poest saab osta, sisaldab vaid 26% rukist. ülejäänud on nisujahu.
viimasel ajal küpsetab "issi" meile peaaegu iga päev leiba. nii vähe on õnneks vaja. sööme terve pätsi kohe soojalt ära. tema jaoks tundub see naljakas.

vorpisin üksi neid peaagu pool tundi. raskem kui ma arvasin

tööl oleme uue laheda inimesega sõbraks saanud. tiko hong-kongist. pange tähele, hong-kongist mitte hiinast. h-k asub küll hiinas, aga ta ei pea end hiinlaseks vaid hongkonglaseks. isegi ta passis on märgitud rahvuseks hongkonglane. ta on meile hiinast ja hiinlastest igasugu imelikke jutte rääkinud, pärast neid jutte ei julgeks ma üksinda küll hiinasse minna. küll aga pidavat hong-kong turvaline paik olema. käisime tal ükspäev külas dinner'il. ta valmistas meile hiina toitu. yammy! laual oli meekana, magushapu sealiha, hoisini kala, meepeekon ja üks vürtsikas roog seahakkliha ja tofuga. imeline.

õppisin

tiko on 26-aastane naine. aga oma välimuselt ja käitumiselt on enamus asiaadid 10 aastat nooremad. seega ma ei ütleks elusees, et ta on 26-aastane, aga ta on siiski tore. juhuslikult selgus, et tiko hea sõbranna töötab ja elab stanthorpes samas farmis ja majas, kus meiegi olime. elab isegi samas toas, kus meie elasime. maailm on ikka väike :D

aga nüüd põhiuudis! EILE OLI MEIE VIIMANE TÖÖPÄEV!

mandariinide harvendamine sai läbi. meie saime niigi kauemaks seda tööd. kõik korelased, kes meiega koos töötasid, lasti juba 2 nädalat tagasi lahti, kui kõik põllud tehtud said. kuna asiaatide töö kvaliteet polnud hea, hakkasime kõiki neid puid jälle üle tegema.. seda tööd tegime viimased paar nädalat ja väiksema kambaga: meie kolm, ja paar töökamat asiaati, vahest ka austraallased. kõige viimasel päeval vahetasime tööd. korjasime põllult kive.

saame samasse farmi tööle tagasi märtsi lõpus. siis algab mandariinide korjamine ja pakkimine. loodetavasti saame töötada pakkimistehases. hooaeg kestab poole juunini. eks näis, kauaks siia jääme. hetkel aga on meil peaaegu neli nädalat aega, et hooaeg algaks. ja selleks ajaks läheme reisima. sest noh, miks ma austraalias olen? et reisida, avastada, ilma näha, seigelda, tutvuda uute lahedate inimestega... minu blogist võib olla mulje jäänud, et "läks sinna austraaliasse farmi töötama", aga oh ei sõbrakesed! elu pärast tööd on siin lihtsalt nii huvitav, et vabal ajal pole aega tööst mõeldagi. et kõike lahedat siin kogeda, siis paratamatult peab raha teenima... õnneks on see austraalias küllalt lihtne, sest palgad on lihtsa töö eest rohkem kui head.

meie tripp algab esmaspäeval. HOMME! sihtkohtadeks byron bay, sydney ja melbourne. ja veel paljupalju kohti, mis tee peale jäävad. pool teed plaanime sõita oma autoga. ja sydney-melbourne sõidame lennukiga. plaane oleme teinud palju, hetkel on iga päev planeeritud. esialgse info kohaselt tuleme gayndahisse tagasi 28. märtsi paiku. seniks jätame üleliigsed kodinad siia ja tagasitulles elame jälle siinsamas majas edasi. ja töökoht on ka siis olemas. no mida veel tahta. elu on ilus :)

puudust hakkan ilmselt tundma gayndahi soojast/kuumast ilmast, sest kuuldavasti lõunapool on jahedam. sydneysse jõudes peab esimese asjana soojemad riided ostma. gayndahi igapäevane 30-40 kraadi on oma töö teinud ja ilmselt reisil 25 kraadi tundes tulevad külmavärinad :D

autoga gayndahist mööda rannikut sydneysse (1250 km). lennukiga melbourne'i ja tagasi sydneysse. sydneyst stanthorpe kaudu tagasi gayndahisse. see on plaan, loodetavasti läheb nii :)

austraalia on põhimõtteliselt sama suur kui euroopa
eile tähistasime viimast tööpäeva ja viimast nädalavahetust gayndahis. käisime baaris, kus esines live-bänd jällegi. seekord ryan giles. mõnus süldikas. kuula siit: LINK
siin on ju suvi ja bänd esines pubi välilaval, oh kui mõnus. nagu midagi eesti jaaniõhtu taolist. oli väga tore. gayndahi pubiõhtud hakkavad juba peaaegu samapalju meeldima nagu stanthorpe omad. kui siia kuu aja pärast tagasi tuleme, siis on linnas ka loodetavasti palju uusi euroopa backpacker'eid (seljakotirändureid), kuna hooaeg algab ja keegi peab ju kõik need tsitruselised ära korjama. umbes 80% kogu austraalia puu- ja köögiviljadest korjatakse backpacker'ite poolt. seega me oleme riigile väga vajalikud. raha, mis päkker teenib, läheb enamus laristamisele austraalias, seega riigi jaoks on päkkerid väga kasulikud.

juuksed värvisin ka eile ära. siis on võimatu brünett olla, sest värv püsib õiges toonis healjuhul 2-3 nädalat. päike on lihtsalt nii tugev ja pleegitab korralikult.

ma ei tea, kas võtan arvuti reisile kaasa või mitte. seega võibolla uut postitust enne märtsi lõppu ei tule, aga ideaalis ma ikkagi postitaks vahepeal, kuna muidu tekib pärast reisi siia jälle mingi hiiglaslik postitus, mida keegi ei jõua lõpuni lugeda...